موتورهاي دو زمانه                     
2/1/2014--متفرقه
 
 
 

موتورهاي دو زمانه

بدين دليل به آنها موتورهاي دو زمانه گويند که قبل از احتراق يک ضربه همفشردگي هوا و سوخت و يک ضربه اشتغال در آن وجود دارد. در چنين موتورهايي پيستون در واقع سه عمل مختلف را انجام مي دهد: 1- در يک طرف پيستون، محفظه احتراق وجود دارد. پيستون ترکيب هوا / سوخت را فشرده ساخته و توسط اشتعال سوخت، انرژي آزاد شده را دريافت مي دارد. در طرف ديگر پيستون، ميل لنگ ديده مي شود، جائي که پيستون خلائي را ايجاد مي کند تا از کاربراتور با استفاده از دريچه دهانگيز، هوا / سوخت را مکيده سپس ميل لنگ را فشرده مي سازد. موتور دو زمانه سبک و ساده تر بوده طوريکه نيروي  زيادي را ايجاد مي نمايد. اجزاء آن زود فرسوده مي گردد و روغن آن گران و حدود چهار اونس از آن در هر گالن مورد نياز است. موتورهاي دوزمانه کاملاً سوخت را استفاده نکرده طوريکه آلودگي زيادي را ايجاد مي نمايند.

 

 

 

Discover the differences between the engine in your car and the engine in your chain saw!

If you have read the HSW article on car engines and the diesel engine page, then you are familiar with the two types of engines found in nearly every car and truck on the road today. Both gasoline and diesel automotive engines are classified as four-stroke reciprocating internal combustion engines

There is a third class of engines, known as two-stroke engines, that are commonly found in lower-power applications. You will typically find two-stroke engines in things like:

Lawn and garden equipment like chain saws, leaf blowers, trimmers, etc.

Smaller motorcycle engines used on dirt bikes

Mopeds

Jet skis

Small outboard motors

Radio-controlled model planes

You find two-stroke engines used in these applications because two-stroke engines have two important advantages over four-stroke engines:

Two-stroke engines do not have valves, which simplifies their construction.

Two-stroke engines fire once every revolution while four-stroke engines fire one every other revolution, giving two-stroke engines a significant power boost.

 

 

These two advantages make two-stroke engines lighter, simpler and less expensive to manufacture. They also have the potential to pack about twice the power into the same space because there are twice as many power strokes per revolution. The combination gives two-stroke engines a great power-to-weight ratio.

<<مقاله قبلی   مقاله بعدی>>
موتورهاي ديزل ...   مهندسي معكوس ...